tirsdag, juni 17, 2008

Hvor blir det av bussen?

Mandag og tirsdag var det busstreik her i Trondheim. Hvorfor bussjåførene streiker er jeg usikker på, men det må jo være en grunn til at bussjåførene er så sure for tida. Nå skal jeg ikke være den som forhåndsdømmer de som sitter bak rattene i kjøretøy fra Team Trafikk, for det er nok ikke den letteste jobben å være blid og glad når alle rundt deg stresser for å komme seg fram på kortest mulig tid. På fritiden er bussjåførene helt sikkert vanlige mennesker som vet hvordan man trekker på smilebåndet. Kanskje de til og med vet å slå av en vits i ny og ne.



Lite hjelper det at sykkelen min bestemte seg for å ødelegge seg selv akkurat når jeg trengte den som mest. Riktignok var det bare sykkelkjeda som hadde falt av (etter litt for heftig giring), men uten verktøy er ikke det så lett å fikse, hvor handy jeg enn måtte være.

Trenger jeg et ordentlig mannfolk eller riktig verktøy for å fikse dette?


Så, i stedet for å vente på en buss som aldri kommer ble jeg nødt til å gå til jobb. En time hver vei er ikke noe stress i det hele tatt,  og spesielt ikke hjemturen. Fins det noe bedre enn å ta fatt på 8 km med endeløse oppoverbakker etter en lang dag på jobb?

Heldigvis, for egen underholdnings skyld, tok jeg kameraet mitt med meg på veien. Med alle de flotte motivene Trondheim har å by på gikk turen usedvanlig fort, og jeg endte med å mimre over det flotte året jeg har hatt her i Trondheim. Men takk gud for at bussene går som vanlig i morgen.



Voll Studentby - hvor jeg har hengt det siste året. Møllenberg neste?



Idrettsbygget på Gløs. Har hengt en del her også ja! 




Studentersamfundet, mye gøy har skjedd her!



Her lages det knallgode burgere!



Søte små hus gjør turen mer fornøyelig!



Bakklandet - fineste plassen i Trondheim



Enda et bilde fra Bakklandet



Festningen gikk jeg også forbi



Tatt fra Bybroa


Idyll



Marinen, med Nidarosdomen i bakgrunnen



Kanskje jeg skal bruke en bysykkel neste gang det blir streik?..


..eller få  min egen sykkel reparert i denne sykkelbutikken på Bakklandet?


I dette slottet skal jeg bo en gang!


Nidarosdomen



Mercursenteret


Endelig framme på jobb!



På Glitter står Ida klar til å scanne inn varene dine


Jeg hadde litt knapt med tid før jeg skulle begynne på jobb, så de fleste bildene ble tatt i fart. Sånn, der var den dårlige kvaliteten på bildene unnskyldt. :P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bildene va jo kanonbra! Fatte ikje ka du klage over :D

Aww.. Du klarte i allefall å få meg te å savna Trondheim, te tross for at eg faktisk har det ganske bra her hjemma med gratis mat og greier :P

Keep it up! Kjekkt å lese =)Vurdere littegranne å laga ein sjøl... Får se, hihi.

Klem Ingrid(som ikje heilt fatte dette "velg ein identitet" greiene, så endte opp med å velge anonym.. haha)

Marlen sa...

Takk :D Skal prøve å oppdatere tullebloggen min jevnlig. Har jo tid til det nå. :)

Bildene hadde sikkert blitt bedre hvis jeg hadde stått i ro når jeg tok dem :P

Ser fram til å lese bloggen din Ingrid ;)

Anonym sa...

En fin bildeserie..:). Kjipt med sykkelen..

Marlen sa...

Har fiksa den nå :D Trengte bare, som sagt, riktig verktøy! Handy? Yes I am! :P