søndag, juni 15, 2008

I'm Back!

Oj, hva skjer? Bloggen min har etter ett og et halvt år i dvale plutselig begynt å røre på seg. Den har igjen bestemt seg for å bli et talerør for mine merkelige tanker og innspill. De av dere ivrige lesere (vet at det er minst en der ute som orker å ofre et par minutter) har igjen fått muligheten til å følge litt med på hva som skjer i min verden.

Det er særlig en ting som har opptatt meg de siste dagene, noe jeg helt sikkert ikke er alene om, og det er Fotball-EM. For å være helt ærlig så har jeg ikke mye peiling på fotball og EM generelt, men har allikevel sett en del kamper. En av grunnene til at jeg faktisk setter meg ned i overkant av 90 minutter for å se svette mannfolk jakte etter en rund lærkule, er fordi jeg har bestemt meg for å tippe på EM-kampene, noe som gjør kampene litt mer spennende. Tro det eller ei, men til nå har jeg faktisk innkassert ca. 2000 kroner!

Hvordan har jeg, med min mindre gode ekspertise rundt fotball klart dette? Formelen for seier er ganske enkelt, man tipper rett og slett på det laget med de kjekkeste spillerne.

La oss begynne med Sverige, vårt kjære naboland… Med en kamp igjen i gruppespillet er det vinn eller forsvinn for de blågule når de møter Russland. Er Sveriges spillere kjekke nok? Ja, helt klart! Med spillere som Olof Mellberg og Fredrik Ljungberg blir det en soleklar seier over de mindre pene russerne.



Sverige burde nå langt med en slik spiller på laget!


Spania er allerede klar for kvartfinale, men med prakteksemplarer som Iker Casillas kommer de nok til å nå enda lengre. Finale kanskje?



Iker Casillas


Italia står ikke tilbake for Spania, og her kan kjekkaser som Alessandro Del Piero og Luca Toni nevnes.

Allesandro Del Piero



Luca Toni

For å nå kvartfinale er Italia nødt til å slå Frankrike. Det store spørsmålet blir da; er Thierry Henry pen nok for resten av det franske laget. Nei, det får være grenser. Mot et Italia med så mange flotte eksemplarer av arten mannfolk går det nok mot et nytt nederlag for de blåkledde. 2-1 til Italia!


Thierry Henry - pen, men ikke pen nok.


Sist men ikke minst har vi Portugal. Portugal er allerede kvalifisert til kvartfinale, noe som ikke er rart i de hele tatt siden de har den overeksponerte Cristiano Ronaldo med på laget. Cristiano Ronaldo har i flere kåringer mottatt tittelen som den mest sexy spilleren i EM. Men, for å være helt ærlig så er jeg lei av hele fyren. Så lei er jeg at han ikke er verdig et bilde i bloggen min engang! Anyways.. Portugal kommer sikkert til å nå langt, men det er ikke bare på grunn av Ronaldo.

Land som Nederland, Kroatia og Tyskland er også er verdt å nevne. Disse lagene har gjennomsnittlig helt OK kjekke spillere, noe som sikkert kommer godt med. Men store favoritter er de ikke i mine øyne.

Alt i alt er det mye bra å se på i EM i år? Og muligens blir jeg enda litt rikere, for denne formelen kan bare ikke slå feil!

Ingen kommentarer: